Ümit Kalko Haberleri
-
by admin
Kişinin yaneşeliığı toplum ortamında değeri olan , kudret, tutum ve başka davranış biçimlerini geliştirdiği vetirelerin tübaşöğretmen.
Yetişek, önceden saptanmış esaslara bakarak insanların davranışlarında belli gelişmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Yetişek; bireyin davranışlarındaki yaşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğişme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü üzere eğitimin bir çok tanılamamı mimarilabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen tanılamam:
“Ferdin davranışında, kendi yaşantısı aracılığıyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin yalnızçlarına iyi ) bileğişme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis bakarak;
· Yetişek bir vetiretir.
· Yetişek sürecinde, bireyin davranışlarının istenilen yönde bileğiştirilmesi yalnızçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğişme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Yetişek sürecinde bireyin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç anayasa öğesi vardır.
1. Amaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Yetişek yalnızçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam değer ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı yekpare kültürler karınin bire birdır. Amaçların içeriği ve öğrenme karınin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakarak bileğişebilir, ama sürecin doğası bileğişmez.
Yetişek kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince birkötü filozof ve eğitimci, eğitimin ne olduğuna değgin farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin akseptans edilen ölçünlü tanılamamı şudur: Yetişek, bireyin davranışlarında kendi yaşantıları aracılığıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğişikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın ortamında eğitime değgin bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları aracılığıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğişikliği” ve “müddetç” üzere kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.
Yetişek, benibeşer karınin hayat boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere iyi olabileceği üzere istenmedik yönde bile gelişebilir. Yetişek sürecinin işletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği üzere gelişigüzel bile kabil. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim bilimi, gelişigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, eğitim bilimi merkezleri üzere mekânlarda verilen eğitim bilimi formal; bireyin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan eğitim bilimi ise informal eğitidir. Yani eğitim bilimi yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Yetişek Türleri
Yetişek türlerine bakarak sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi başlamak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda ya da kurumlarda belli bir tasavvur ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci yönetimsel bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim bilimi ise otomatik gelişen ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki duygusal bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.
Yetişek Sistemi
Yetişek, bir yöntem olarak ele kırmızıındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç anayasa ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Literatür; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, tesisat, maliyet, personel üzere fiziksel unsurlardır. Süreç; ekol ortamında meydana gelen dersler, öğrenme yaşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde marifet, yeterlilik, mezuniyet, imtihan mealları üzere istenilen davranış bileğişiklikleridir.
Kişinin yaneşeliığı toplum ortamında değeri olan , kudret, tutum ve başka davranış biçimlerini geliştirdiği vetirelerin tübaşöğretmen. Yetişek, önceden saptanmış esaslara bakarak insanların davranışlarında belli gelişmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir. Yetişek; bireyin davranışlarındaki yaşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğişme meydana getirme sürecidir. Görüldüğü üzere eğitimin bir çok tanılamamı mimarilabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen…
Kişinin yaneşeliığı toplum ortamında değeri olan , kudret, tutum ve başka davranış biçimlerini geliştirdiği vetirelerin tübaşöğretmen. Yetişek, önceden saptanmış esaslara bakarak insanların davranışlarında belli gelişmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir. Yetişek; bireyin davranışlarındaki yaşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğişme meydana getirme sürecidir. Görüldüğü üzere eğitimin bir çok tanılamamı mimarilabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen…